Medlem Tegelberga GK

Onsdagsgolfen 2024

För allmän information om Onsdagsgolfen, se längre ner!

Aktuellt
Alla omgångar av Onsdagsgolfen (3/4 – 25/9) finns nu upplagda på MinGolf, där du också anmäler ditt deltagande.
Du kan anmäla dig så sent som 12:00 dagen innan.
Ange redan vid anmälan från vilken tee du vill spela (se info nedan), vilket underlättar administrationen för oss i receptionen.

Vi vill även upplysa om att Onsdagsgolfen är inställd:
–  1/5 (“Första maj”)
–  17/7 (Tegelbergas golfvecka)

Information om Onsdagsgolfen
Onsdagsgolfen är ett organiserat sällskapsspel där klubben tillhandahåller starttider varje onsdag från början av april till slutet av september. Undantag gäller för onsdagar som faller på nationella helgdagar och onsdagen under Tegelbergas golfvecka. Andra undantag kan också förkomma.

• Onsdagsgolfen är öppen för alla med officiellt hcp och som är fyllda 18 år.
  • Onsdagsgolfen spelas i en herrklass och en damklass.
  • Onsdagsgolfen spelas som slaggolf och följer SGF´s regler.

För Herrklasen gäller:

• Från och med 2024 gäller fritt val av tee, dvs. 48, 52, 56 eller 60 (= de som är “slopade” för herrar).  Ange detta när du anmäler dig till tävlingen.
  • Startavgift 50:- varav 15:- går till den aktuella onsdagen och 35:- till  årsavslutningen som vanligtvis spelas på annan bana.
  • Varje onsdag delas poäng ut till dagens tio bästa spelare enligt följande: 15, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1. När en spelare erhållit poäng under fler än 10 onsdagar räknas för denna spelare endast de tio bästa poängen.
  • Spelare, som har flest poäng när årsavslutningen spelas vinner årets Onsdagsgolf.
  • Rondresultat och sammanlagd ställning  för ”Onsdagsgolfen” för Herrar (i dagligt tal kallad ”Gubbagolfen”) – finns under  “Order of Merit” på  mingolf.se

För Damklassen gäller:

• Vi damer spelar från valfri tee.
  • Startavgiften är 40:- kronor som swishas till Anita Hjerpe (0720-640466).  En del av denna avgift går till priser för dagen, resterande del går till avslutningen på hösten som genomförs på Tegelberga.
  • Vi för statistik över närvaro och hög närvaro gynnas vid avslutningen.
  • För mer information om Onsdagsgolfen för damer, kontakta Anita Hjerpe på telefon 0720-640466 eller via e-post anita.hjerpe@telia.com