Tegelberga Golfklubb

En naturskön hedbana med kvalitet och gemenskap, där golfen är till för alla!

Om Tegelberga GK

Tegelberga Golfklubb ligger i Alstad socken i Trelleborgs kommun, precis norr om landsväg 101 och alldeles vid gränsen till Svedala kommun, 20 minuter från Malmö och 10 minuter från Sturups flygplats. Här, i ett öppet böljande landskap, präglar  backlandskapet naturen, så fjärran från hur man föreställer sig sydvästra Skåne och så till den grad unikt att området klassats vara av riksintresse.

Tegelbergas golfbana har karaktären av en klassisk kuperad skotsk hedbana i skånsk miljö med intressanta naturinslag, såsom de så kallade dödissjöarna som utgör minnen från den senaste istiden.

Den ursprungliga 18-hålsbanan, Gamla banan, stod färdig 1990 och hade Peter Chamberlain som banarkitekt, för övrigt den första av de mer än 40 golfbanor han designat i sin karriär.

Vår fullängds niohålsbana, Tegelberga NIO, även den med Peter Chamberlain som arkitekt, stod färdig 2002. Den är dessutom en av Sveriges finaste Pay&Play-banor.

En högklassig restaurang (Goosebumps at Tegelberga), våra välrenommerade tränare samt en utmärkt driving range och andra träningsområden gör Tegelberga till en golfanläggning i toppklass!

Hjärtligt välkommen på ett besök, du kommer inte att bli besviken!

Med årstiderna förändras landskapet. Från vårens frodiga gröna till sensommarens rågblonda inramning. Tegelberga är en golfbana som är värd mer än ett besök.

En anläggning i absolut toppklass! Inlandsisen lämnade efter sig ett böljande landskap med dramatiska “dödissjöar” mitt i det skånska slättlandskapet. De naturliga dammarna och det kuperade landskapet ger en utmanande och minnesvärd golfupplevelse.

Tegelberga Golfklubb har stått värd för ett antal nationella och internationella tävlingar genom åren. Vi är mycket stolta och glada över att ha fått förtroendet att under ett antal år anordna en damtävling på LETAS touren. Denna tävling går vanligtvis av stapeln under Maj månad.