Juniortouren - Tegelberga GK

Tegelberga Juniortour: En väg till golfens tävlingsvärld

I Tegelberga Golfklubbs tävlingstrappa erbjuds en tydlig och strukturerad väg för unga golfare att utforska och utvecklas inom sporten. Tegelberga Juniortour representerar inte bara en tävlingsplattform för unga spelare utan också en inkörsport till golfens framtid. Genom att erbjuda en strukturerad väg för ungdomar att upptäcka och utvecklas inom sporten, spelar Juniortouren en viktig roll i att främja intresset för golf och forma nästa generation av golfare.

Med Tegelberga Juniortour ges unga spelare möjlighet att utforska sin passion för golfen i en stöttande och inspirerande miljö, samtidigt som de bygger upp färdigheter och erfarenheter som kommer att forma deras framtida resa inom sporten.

En trygg start på hemmaplan

Tegelberga Juniortour är det första steget för unga golfare att ta del i organiserade tävlingar i en trygg och stödjande miljö. Oavsett om det är de allra yngsta som tar sina första steg på banan eller de mer erfarna som söker nya utmaningar, är Juniortouren utformad för att välkomna och stödja spelare på alla nivåer.

Tegelberga golfklubbs tävlingstrappa

1: Tegelbergas minitour (nivå 1 & 2)

2: Tegelbergatouren (nivå 2 & 3)

3: Tegelberga Juniortour (nivå 4)

En gradvis utveckling

Juniortouren tar spelarna genom en gradvis utvecklingsprocess som matchar deras färdigheter och erfarenhetsnivåer. Det börjar med sex hål på Korthålsbanan och fortsätter att utvidgas allt eftersom individerna växer och förbättras. Från 12 hål på Korthålsbanan till 9 hål på Pay and Play, och slutligen till att spela fullständiga rundor på både 9 och 18 hål på den ordinarie banan, erbjuder Juniortouren en progressiv resa för att förbereda unga spelare för större utmaningar inom golfen.

Tegelberga Golfklubbs Utvecklingstrappa

Foto: Jonas G

I Tegelberga GK:s tävlingstrappa finns ett visuellt hjälpmedel för att enklare bedöma vilken tävlingsnivå som passar mig som spelare eller mitt barn. Denna trappa ger en tydlig överblick över de olika stegen som leder till olika tävlingsalternativ. Genom att noggrant beskriva varje steg i trappan får spelare och föräldrar möjlighet att bilda sig en uppfattning om vilken nivå som är lämplig att delta på. På så sätt blir det lättare att navigera bland de tillgängliga tävlingarna och att välja den som bäst motsvarar ens eget eller ens barns färdigheter och ambitioner.

Nivå 1

Första steget på bana. Introduktion till slag och spelglädje på Korthålsbanan i en lugn och rolig miljö. Därefter fortsätter resan till nivå 1, där spelare med officiellt HCP börjar på ordinarie tee medan de som är en del av golfäventyret fortsätter förbättra sina färdigheter på Korthålsbanan men även genom Tegelberga minitour. En tävling som varierar mellan 6 och 12 hål beroende på spelform.

Nivå 2

Vid nivå 2 rekommenderas deltagande i Tegelbergatouren – 9 håls tävlingar på vår Pay and Play bana.

Nivå 3

På nivå 3, med ett fortsatt minskat handicap, erbjuds Tegelbergatouren – 9 håltävling hål med en möjlighet att spela med äldre juniorer och delta i tävlingar på andra golfbanor.

Nivå 4

När spelarna når nivå 4 finns möjligheter till utmanande regionstävlingar Tegelbergas Juniortour – 9 hålstävling på ordinarie banan

Nivå 5

På nivå 5, tävlar spelarna i tävlingar som Teen Tour Future och Teen Tour Elit, samt JMI-tävlingar, där tävlingarna ofta är utan handicap och ger möjlighet till att rankas nationellt och regionalt.

College & Proffs

För de som strävar efter en professionell karriär inom golfen eller att spela på college-nivå internationellt, erbjuder Tegelberga Golfklubb vägledning och stöd för att nå dessa mål. På Tegelberga Golfklubb strävar vi efter att erbjuda en komplett utvecklingsväg för alla våra golfare, från de första stegen på banan till nivån som collegespelare eller proffs.

Receptionen

kansli@tegelbergagk.se